Operácia "čítačka"

Autor: Boris Rybár | 7.10.2011 o 16:53 | (upravené 7.10.2011 o 17:01) Karma článku: 7,77 | Prečítané:  1372x

Už niekoľko rokov sledujem snahu poprednej banky na Slovensku vnútiť mi zariadenie s názvom čítačka. Zámerne nepíšem názov banky lebo aj tak každý vie, o ktorú banku ide. Navyše som v predmetnej inštitúcii pred časom pracoval a posledné čo by som chcel je kaziť si vzťahy s priateľmi, ktorých tam ešte mám. To čo sa ale udialo v uplynulých týždňoch mi nedovolí aby som túto tému ignoroval.

Niekoľko rokov ma po prihlásení do Internetbankigu vítalo odporúčanie banky aby som si čítačku zaobstaral. Vraj časom nahradí grid kartu a SMS autentifikáciu. Benefit pre mňa je zrejmý už na prvý pohľad. Denný limit 30 000 Euro! Aby ste mi trochu závideli mohol by som teraz napísať, že denne toľko bežne míňam, ale pravda je skôr taká, že toľko na účte mať nebudem ani keď mi 1 Euro pošle každý kto si tento blog prečíta. S ohľadom na vyššie uvedené som sa tento „benefit" rozhodol nevyužiť a o čítačku som nežiadal. Aj pri návštevách pobočky som na jej ponuku pracovníkmi banky iba zdvorilo poďakoval. O to väčšie bolo moje prekvapenie keď na mňa čítačka vyskočila z poštovej schránky aj s informáciou, že možnosť využiť jej „výhody" sa od teraz mení na povinnosť!

Tak si tie výhody milá banka zhrňme! Do posiaľ som na autorizáciu platieb používal grid kartu a mobilný telefón. Tie mám stále pri sebe lebo v prípade grid karty to jej veľkosť dovoľuje a mobil je viacúčelové zariadenie. Vďaka Vám môžem teraz so sebou buď nosiť jednoúčelovú čítačku stále alebo sa nedostať k vlastným peniazom keď to práve potrebujem.

V podobnom duchu a s dávkou irónie som napísal rozhorčený email na zákaznícke centrum banky. Ani neviem čo som od toho čakal. Nie som tak naivný aby som si myslel, že banka zmení svoju oficiálnu stratégiu kvôli jednému nespokojnému klientovi, ktorý nemá na účte ani toľko aby využil benefit 30 000 denného limitu. Iba som to chcel skúsiť. Veľkú potrebu priamo do ventilátora. Fungovalo to! Z ventilátora som dostal späť všetko čo som tam vložil akurát nakrájané na drobno. Vyškolená pracovníčka banky mi včas a zdvorilo zopakovala všetky marketingové argumenty v prospech čítačky, ktoré som už poznal z WEBu. Z procesného hľadiska sťažnosť teda vyriešila akurát moja výhrada voči čítačke ostala. Naozaj som sa po jej odpovedi musel zamyslieť nad tým aké veľké to h...o musí byť aby sa ventilátor upchal.

Už som bol jednou nohou v banke s chuťou zrušiť účet. Neurobil som to lebo vďaka „jabĺčkovému" mobilu a aplikácii od banky stačí zadať kód raz a môžem sa dostať k peniazom bez potreby mať čítačku nevyhnutne stále pri sebe. Ale dohriali ma poriadne. Cítil som sa podvedený a vytočený! Upokojil som sa len preto lebo som zľakol, že mi ešte aj vodárenská spoločnosť bude účtovať „podvodné a výtočné".

Ani som nemal v pláne písať tento blog. Ani téma nie je na blogu nová. Môžete si o nej prečítať aj http://visokai.blog.sme.sk/c/271696/Nenechajme-sa-buzerovat.html Dnes som si ale všimol, že podobný problém rieši aj môj priateľ. A to ma priviedlo k myšlienke túto tému znova otvoriť. Ak sa Vás téma týka dajte mi vedieť ako ste s akciou „čítačka" spokojní.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KULTÚRA

Trump nie je taký hlúpy, ako ho hrám ja, pripúšťa herec Alec Baldwin

Americký herec dokonalo zosmiešňuje budúceho prezidenta. Prestane, len keď Trump splní jeho podmienku.

SVET

Člověk v tísni: Z Donecka nás vyhnala aj ruská propaganda

Ruské médiá tvrdia, že humanitárna pomoc je využívaná na špionáž, hovorí JAN MRKVIČKA.


Už ste čítali?